דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה בחול 

מאת    [ 28/01/2009 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3039 פעמים ]

עבור חיילים משוחררים רבים, המעוניינים להתחיל ולעבוד במטרה לחסוך כסף לטיול גדול, ללימודים או לכל מטרה אחרת, אחת האופציות הנפוצות היא עבודה בחו"ל לתקופה של מספר חודשים או יותר. זוהי דרך חוויתית ומהנה לספוג תרבות אחרת, לשנות אווירה, לראות עולם ולחסוך כסף בחברת ישראלים אחרים. עבודה בחו"ל משתלמת יותר מרוב העבודות שניתן למצוא בארץ ללא ניסיון קודם, ולרוב היא מתבצעת בחברות ישראליות המוכרות את מוצריהן בקניונים, בשווקים ומדלת לדלת. העמלות הגבוהות והאווירה הצעירה, הופכות את העבודה למהנה ומשתלמת.

המקומות הפופולאריים ביותר לעבודה מעבר לים, הן ארצות דוברות אנגלית, שכן הן מאפשרות לישראלים להתמצא בשפה מוכרת, מבלי "לשבור שיניים" ולהקדיש זמן רב ללמידת שפה חדשה. על מדינות אלו נמנות ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה. ההעסקה מתבצעת לרוב באמצעות חברות ישראליות, המתווכות מול חברות בחו"ל או מפעילות בעצמן רשתות מכירה בחו"ל. חברות אלו, מציעות ברוב המקרים הסדרים נוחים לתחבורה, לינה וכלכלה וכן מימון לכרטיס הטיסה וטיפול באשרות השהיה.

טיפים למתכננים לעבוד בחו"ל:

1. עבודה חוקית: לכל מדינה חוקים משלה, הנוגעים לעבודת זרים בשטחה, לרבות מקומות העבודה, משך העבודה וכדומה. מרבית החברות הישראליות המעסיקות עובדים ישראלים בחו"ל, דואגות להסדיר מבעוד מועד את נושא האשרות של עובדיהן, ולדאוג כי עובדיהם יעבדו בחו"ל באופן חוקי. סיפורים מצמררים על ישראלים אשר נסעו בתמימות לעבוד בארה"ב, מבלי לוודא כי הם עובדים באופן חוקי, מצאו עצמם נעצרים לתקופה לא קצרה, שבסיומה, גורשו מהמדינה מבלי יכולת לשוב. כך רצון תמים להשיג עבודה בחו"ל גרר טראומה מצערת, נזקים מרחיקי לכת וכמובן, אובדן כספי רב, אשר עלול להותיר את העובד ללא הסכום שהרוויח ביגיעה רבה, ויותר מכך, עם הוצאות כבדות לעורכי דין ולטיפול משפטי בעניינו. לכן הקפידו להקשות ולהבין היטב, מהו הסטטוס החוקי שלכם במהלך עבודה בחו"ל, האם יש לכם ויזה לחו"ל, מהן המגבלות החלות עליכם ומהי התקופה בה מותר לכם לעבוד באופן חוקי, בכדי להימנע מאי-נעימויות.
2. יעד כספי: ישראלים רבים מחפשים עבודה בחו"ל, על-מנת "לעשות כסף" ללא יעד מוגדר - כספי או אחר. במקרים כאלה, עלול העובד למצוא את עצמו מדשדש זמן רב במדינה כזאת או אחרת ועובד שעות רבות תמורת שכר לא מספק, מבלי אפשרות להתקדם ומבלי להתפתח. לכן הגדירו תחילה מהי המטרה של עבודה בחו"ל עבורכם - מימון לימודים, מימון טיול גדול וכן הלאה. לאחר מכן הגדירו היטב מהו הסכום הדרוש לכם לצורך כך וחשבו במדויק מהו פרק הזמן הדרוש לכם בסוג העבודה שבחרתם, על-מנת לעמוד ביעד.
3. היכן לעבוד: ישנם מספר שיקולים בבחירת המדינה המתאימה ביותר עבורכם לצורך עבודה בחו"ל. ראשית, אם יש לכם אזרחות זרה ואתם דוברים את שפת המדינה שבה אתם אזרחים, מובן כי עבודה במדינה כזו יכולה להיות משתלמת עבורכם יותר מעבור ישראלים אחרים. הוא הדין גם לגבי מדינה שבה יש לכם קרובי משפחה או חברים שיכולים לסייע בהתמצאות, במציאת דיור ובתחבורה, וכן לספק את החסך בחום משפחתי. באם לא בורכתם באזרחות או בקרובי משפחה מעבר לים, חשבו איזו מדינה מעניינת אתכם במיוחד, וכן בידקו את הצעות וענפי העבודה המוצעים בכל אחת מהמדינות.
4. הוצאות נלוות: חלק מהחברות המספקות עבודה בחו"ל, מציעות מימון של כרטיסי הטיסה, שכר הדירה או השתתפות בשכר-הדירה, סידורי הסעה למקום העבודה וממנו או רכב צמוד, וכן השתתפות בהוצאות כלכלה שונות. הקפידו לקחת זאת בחשבון כאשר אתם משווים הצעות עבודה בחו"ל בין החברות השונות.

לפרטים נוספים על עבודה בחו"ל ניתן לגלוש לפורטל MAKA, המקום היחיד ברשת למצוא את כל המידע האמין והמדוייק ביותר על עבודה בחו"ל, הוצאת ויזה לארה"ב ועוד!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב